نوشته شده توسط : مصطفی

 

اجاره کردن خانه در ایتالیا

 

همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های دانشجوها یا کلا کسانی که میان ایتالیای یه جای خوب برای موندن هست . بعضی ها دنبال خوابگاه هستن ، بعضی ها خونه کامل و بعضی ها هم اتاق یا تخت خواب هستن. هر کس با توجه به بودجه و شرایط خودش تصمیم میگیره ولی در کل یه سری نکات ثابت هستن که همه باید بهش توجه کنن : 

قبل از هر چیز بگم که برای اینکه بتونین اقامت رزیدنسا یا Residenza  بگیرین توی ایتالیا که بعدش اقدام کنین برای گرفتن کارت آیدنتیتا  Carta di Identita  باید قرارداد خونه داشته باشین. بچه هایی که خوابگاه میگیرن اکثرا نمیتونین برای رزیدنسا بگیرن و خب برای محاسبه سنوات بودن توی ایتالیا برای گرفتن پاسپورت ایتالیایی به مشکل میخورن .

 

 

۱. تجربه نشون داده که واریز کردن پول از ایران برای خیلی ها مشکل درست کرده ، پس سعی کنین که یا یک فرد کاملا معتبر ( فامیل ) اینکار رو بکنه . هر چند باز هم این ریسک هست که طرف مقابلتون که پول واریز می کنین کلاهبردار باشه که کم هم نیست . مثلا بعضی ها هستن که به دروغ یه سری عکس از خونه تو سایت ها میذارن در صورتی که هیچ چیز وجود نداره و بابت رزرو اون خونه پول میخوان . در هر صورت این افراد مشکوک هستن و تا مطمین نشدین از خونه و قرارداد ( مثلا خونه رو از نزدیک ببینین و توی قرارداد ادرسش رو چک کنین ) سعی کنین پول واریز نکنین.

۲. پول نقد ندین . سعی کنین بصورت بونیفیکو یا همون از طریق یانک باشه تا خودش به مدرک براتون به حساب بیاد . حتی اگه دستخط هم طرف بهتون داد بابت پولی که گرفته اگر هم به عنوان سند استفاده بشه کلی دردسر براتون درست میشه . 



۳.از سایت های معتبر زیر دنبال خونه بگردین . ولی این سایت ها هم توی قوانینشون دارن که هیج مسیولیتی قبول نمیکنن . پس باز هم میگن که اطمینان رو خودتون باید بدست بیارین . 

  • www.dovevivo.com
  • www.airbnb.com
  • www.allogio.com
  • www.uniplaces.com
  • www.kijiji.it
  • www.immobiliare.it
  • www.casa.it
  • www.subito.it
  • www.mioaffitto.it
  • www.spotahome.com
  • www.rentingmilan.com
  • www.idealista.it

۴.برای چند روز اول میتونید برید هاستل ( تو سایت airbnb یا booking بگردید ) یا خونه یکی از دوستان یا آشناهاتون برید . توی کانال های تلگرام میتونین با بچه هایی که اتاق یا خونه آگهی میکنن ( که قطعا بابتش پول میگیرن ) درخواست بدین . ولی خب باز هم میگم که هر وقت رسیدین بهشون پول بدین .

۵.یک سری سایت ها و شرکت ها مثل  tempo casa  هستن که میتونین درخواست بدین تا براتون خونه پیدا کنن که بهتره آخرین راه حلتون باشه چون شده که فقط یک لیست از خونه هایی که خودتون با سرچ توی اینترنت میتونین پیدا کنین رو بهتون پیشنهاد میدن ( نظر من رو بخواین میگم که به درد نمیخورن )اگر هم از املاکی اقدام کنین اکثرا به عنوان حق الزحمه معادل پول ۱ تا ۲ ماه اجاره خونه رو ازتون میگیرن ( این پول فقط برای خود املاکی هست ) . قراردای که شما تو املاکی میبندید، یک توافقنامه Agreement رسمی هست و مهم اینه که سیستمی ثبت ایجنزیا دل انتراته Agenzia della entrate بشه و مهر بخوره . برای این کار باید حتما مشخصات کسانی که توی قرارداد هستن به همراه کدیچه فیسکاله Codice Fiscale  ثبت بشه. 

بجاش اگر بتونین مستقیم با خود صاحبخونه طرف شید دیگه هزینه املاک نمیدین . ولی نیاز داره که حتی یه ذره هم  ایتالیایی بلد باشین تا چیز هایی که طرف مقابلتون میخواد رو براش تامین کنین . اکثر صاحبخونه ها ازتون ضامن riferenziata یا قرارداد کاری indeterminato میخوان ولی با صحبت کردن میتونین حس اطمینان بهشون بدین و قرارداد ببندین . 

۶.توی ایتالیا علاوه بر پولی که بابت اجاره خونه هر ماه میدین یه سری هزینه های دیگه هم داره مثل :

  • اسپزه کندومینیالی  spese condominiali  که مثل شارژ ساختمون هست بابت تمیز کردن ، هزینه های آب و گرمایش و سرمایش ( اگر centralizato  باشه، یعنی موتور خونه داشته باشه ) . 
  • قبض های گاز و برق . چون توی ایتالیا برق و گاز برای شرکت های خصوصی هستن ، پس باید از اونها بخرین مثل Enel , Eni , A2A  . هم میتونین مستقیم قراداد رو خودتون ببندین با اونها که قبض برای خودتون بیاد و هم میتونین که صاحبخونه ببنده و شما هزینش رو به اون بدین . اگر هم این هزینه ها توی قرارداد با صاحبخونه باشه که لازم نیست شما پول بدین .
  • هزینه شبکه های تلوزیون که هر ماه حدود ۱۰ یورو روی قبض برق اضافه میشن و چه شما تلوزویون ببینین و چه نبینین. کنسل کردن این هزینه خیلی داستان داره و باید نشون بدین هیچ سخت افزاری ندارین که باهاش تلوزیون ببینین که یه جور هایی غیر ممکن هست .
  • هزینه اینترنت که بستگی داره به اپراتورتون و بعضی خونه ها هم ندارن .

۷. سعی کنین میزان برچسب انرژی خونه رو در نظر بگیرین . توی ایتالیا بعضی خونه ها پرت انرژی زیاد دارن چون قدیمی ساخت هستن و خب هزینه هاتون رو زیاد می کنن و همچنین توی فصل زمستون سرد و توی تابستون گرم هستن . 

۸. برای خونه ها توی ایتالیا اکثر مبلغی رو بخاطر دپازیت ازتون میگیرن که حدود ۲ تا ۳ ماه فقط اجاره خونه هست ( بدون در نظر گرفتن اسپزه spese ) پس برای وردوتون به ایتالیا حداقل ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو داشته باشید . 

۹. توی ایتالیا قرارداد های خونه مختلف هستن مثل ۱+۱ و ۴+۲ ولی رایج ترین اونها ۴+۴ هست که شما بعد از ۴ سال میتونین همون قرارداد با همون هزینه رو برای ۴ سال دیگه تمدید کنین. 

۱۰. برای اینکه بتونین بورسه استانی ایتالیا رو کامل بگیرین خونتون باید داخل محدوده مشخص شده توسط دانشگاه یا اداره کف CAF باشه و تا قبل ددلاین قرارداد رجیستر شده در اجنزیا رو آپلود کنین . 

در کل خونه پیدا کردن توی ایتالیا کار زمان بری هست ولی با پیگیری و اینکه بتونین کمک بگیرین یا از کسایی که ایتالیایی بلد هستن یا اینکه خودتون ایتالیایی یادبگیرین میشه انجام داد . 



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

گرامر زبان ایتالیایی Grammatica Italiana

گرامر زبان ایتالیایی

برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی و رساندن مفهوم جملات ما نیازمند این هستیم که گرامر زبان ایتالیایی را بلد باشیم و بتوانیم از آن برای ایجاد جملات استفاده کنیم . در این صورت میتوانیم صحبت کنیم ، بنویسیم و بخوانیم . 

با کلیک کردن روی هر لینک میتوانید مطلب مربوط به آن را مشاهده و مطالعه کنید . 

و سایر مباحث :

آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی

تلفظ حروف در زبان ایتالیایی

قبل از هر چیز ، مهمترین قسمت در یادگیری یک زبان آشنایی با نحوه خوانده و نوشتن آن است که این موضوع در گرو یادگیری آوای مخصوص هر حرف با توجه به جایگاهش در جمله است.

قدم اول در یادگیری هر زبان آشنایی با حروف الفبای آن زبان می باشد . در تصویر زیر حروف الفبای زبان ایتالیایی را که شامل  26 حرف هست را میتوانید مشاهده کنید : 

زبان ایتالیایی

همانگونه که میبیند در این زبان حروف X,Y,K,J,W وجود ندارند . پس اگر جایی کلمه ای دیدیم که این حروف در آن بودند حتما آن کلمه ریشه خارجی دارد . 

در مبحث تلفظ حروف و کلمات ، برخی حروف با توجه به حرف بعدی آنها میتواند آوا های متفاوتی داشته باشد . برای مثال حرف “C”  در محل هایی که بعد از آن در کلمه حروف “i , e”  آمده باشد صدای “چ” و در غیر این صورت صدای “ک” می دهد . این موضوع برای حروف G  و ترکیب SC نیز دو آوای مختلف دارد .

تلفظ حروف و کلمات را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید  

بطور کلی حروف در زبان ایتالیایی از نظر آوایی  به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند :

  • حروف صدا دار  ( همانطور که مشخص است حروف صدادار حروفی هستند که می توان آن را به صورت کشیده و بلند ادا کرد . این حروف شامل A,E,O,U,I  می باشد .) 
  • حروف بی صدا (  این حروف را نمی توان به صورت کشیده ادا کرد . سایر حروف ایتالیایی شامل این دسته می شوند.مانند : B,C,F,G,L ).

 

فعل ها Verbi در زبان ایتالیایی :

یکی از بخش های گرامر زبان ایتالیایی افعال می باشند . فعل بیان حالت یا انجام یک کار است که دارای زمان می باشد و از شخص ( تعداد وجنسیت) پیروی می کند .در زبان ایتالیایی تمامی مصادر افعال infinito  به الگوهای یکسانی ختم می شوند، مانند are، ere ، ire  و برای صرف هر دسته از این افعال نیز معمولا روش های مشخصی وجود دارد .

شخص افعال در زبان ایتالیایی :

شخص در گرامر زبان ایتالیایی به :

  • اول شخص مفرد IO من 
  • دوم شخص مفرد TU تو 
  • سوم شخص مفرد مذکر LUI او مذکر ، سوم شخص مفرد مونث LEI او مونث 
  • اول شخص جمع NOI  ما 
  • دوم شخص جمع VOI شما 
  •  سوم شخص جمع LORO آنها 

تقسیم می شوند . پس در زبان ایتالیایی 7 شخص داریم که البته سوم شخص مفرد به دو دسته مذکر و مونث تقسیم بندی می شوند . 

نکته : اگر از سوم شخص مفرد مونث استفاده کنیم و یک نفر (چه مذکر و چه مونث ) را مخاطب قرار دهیم ، محترمانه داریم صحبت می کنیم . ( در زبان فارسی ما برای محترمانه مخاطب قرار دادن یک شخص از ضمیر دوم شخص جمع یعنی “شما” استفاده میکنیم.  ) .

در زمان های مختلف با توجه به شخص فاعل ( اول ، دوم ، سوم شخص مفرد یا جمع ) فعل ها صرف می شوند . برخی افعال در ایتالیایی از قاعده مشخصی برای صرف شدن تبعیت میکنند و به اصطلاح با قاعده هستند ولی برخی دیگر بدون قاعده صرف هستند ( مانند فارسی ) .

برای مثال در جدول زیر صرف افعال باقاعده در زمان حال presente  را می توانید مشاهده کنید . با دقت در روی نحوه صرف می توانید الگوی صرف را حفظ و برای سایر افعال با قاعده به کار ببرید . 

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید هر کدام از مصادری که به are و یا ere و یا ire ختم می شوند ، مدل صرف خاص خود دارند . این مدل ها ( حروف قرمز رنگ ) برای سایر افعال باقاعده نیز استفاده می شوند . 

افعال متعدی و لازم verbi transitivi e intransitive

در گرامر زبان ایتالیایی افعال را می توان به دو دسته لازم Transitivi و متعدی Intransitivi تقسیم بندی کرد. در فعل متعدی عمل انجام شده از طرف فاعل بر شخص یا شیء دیگری صورت می‌گیرد که آن شخص یا شی از لحاظ نحوی متمم مستقیم یا مفعول “oggetto ” جمله محسوب می شود. 

در افعال Transitivo مفعول در پاسخ به سوال chi / che cosa  و در افعال Intransitivo  مفعول جمله در جواب سوال a chi / a che cosa  می آید .

افعال متعدی و لازم را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید  

در این بین برخی افعال را میتوان هم به صورت متعدی و هم به صورت لازم به کار برد که البته با توجه به نیاز جمله باید یا transitivo  باشد یا intransitivo . 

Mangiare  خوردن  / che cosa mangi ? چی میخوری 

Telefonare  تلفن زدن  / a chi telefoni ? به کی زنگ میزنی 

زمان افعال در ایتالیایی :

یک از مشخصات افعال علاوه بر صرف شدن و شخص پذیری آنها،  زمان افعال می باشد . زمان افعال در گرامر زبان ایتالیایی به گذشته Passato  ، حال Presente و آینده Futuro تقسیم بندی می شود .  که در طی آموزش زبان ایتالیایی به تمامی این زمان ها می پردازیم .

( با کلیک کردن روی هر موضوع میتوانید مطلب مخصوص به آن را مشاهده کنید )

تمامی این زمان ها الگوهای ساختاری مختص خود دارند . باید برای استفاده از زمان های متفاوت این الگو ها را به خاطر بسپارید . 

اسم ها Nomi  در زبان ایتالیایی :

در گرامر زبان ایتالیایی هر اسم دارای تعداد و جنسیت است .البته در این بین برخی اسامی نیز مستثنا هستند .

  • 99% اسامی که به O  ختم می شوند در زبان ایتالیایی  مفرد مذکر
  • 99% اسامی که به A  ختم می شوند در زبان ایتالیایی  مفرد مونث
  • 99% اسامی که به I  ختم می شوند در زبان ایتالیایی  جمع مذکر
  • 99% اسامی که به E  ختم می شوند در زبان ایتالیایی در صورت مفرد بودن مشخص نمیکنند که مذکر یا مونث هستند ولی در صورت جمع بودن مونث هستند 

فهمیدن جنسیت و تعداد یک اسم به دلیل تشخیص حروف تعریف معین و نامعین آن دارای اهمیت هستند. در جدول زیر Articoli determinativi  را مشاهده می کنید که در بخش بعدی بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است . 

حروف تعریف معین در زبان ایتالیایی 2

ضمایر Pronomi در زبان ایتالیایی

ضمایر در گرامر زبان ایتالیایی به جای اسم می آیند . مثلا برای اینکه بگوییم “علی میخوابد .علی بیدار می شود ”  ” Ali dorme .Ali sveglia”  می توان گفت ” علی میخوابد . او بیدار می شود ”  ” Ali dorme .lui sveglia”  که در اینجا lui یا “او” همان ضمیر ( ضمیر فاعلی) است .

ضمایر اشاره در زبان ایتالیایی

برای اشاره به یک نفر یا جسم از این ضمیر استفاده می کنیم . این ضمایر از تعداد و جنسیت اسم هایی که به آنها اشاره می کنند پیروی می کنند .

ضمایر اشاره در ایتالیایی

ضمایر ترکیبی 

در گرامر زبان ایتالیایی  یکی از مهمترین موارد ضمایر در زبان ایتالیایی هستند . هرگاه دو ضمیر غیر تاکیدی در کنار هم قرار گیرند ضمیر مفعولی غیر مستقیم قبل از ضمیر مفعولی مستقیم PRONOMI DIRETTI می آید و ضمیر نخست با مصوت e نوشته می شود.

  • Mi+lo= me lo به من آن را ( مذکر)
  • Mi+la= me la  به من آن را ( مونث)
  • Mi+li= mi li  به من آنها را ( مذکر)
  • Mi+le= me le  به من آنها را ( مونث)

ضمایر مفعولی Pronome diretto & indiretto  

در گرامر زبان ایتالیایی ضمایر مفعولی جهت عدم تکرار مفعول جمله جایگزین اسم مفعول می شوند این ضمایر به دو دسته ضمایر مفعولی مستقیم تاکیدی toniche و ضمایر مفعولی مستقیم غیر تاکیدی atoni تقسیم می شود در دسته اول تاکید بر مفعول جمله می باشد.

 ضمایر مفعولی را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید  

برای مثال :

  • chiamano te  تو را صدا می زنند ( تاکید روی مفعول) است
  • ti chiamano  صدات می کنند ( تاکید رو ی فعل) حرکت صدا زدن مورد نظر گوینده است

 

حروف تعریف Articoli در زبان ایتالیایی :

شاید حروف تعریف از مهمترین و ناشناس ترین نکات گرامر زبان ایتالیایی برای فارسی زبانان باشد. این حروف به دو دسته حروف تعریف معین ARTICOLI DETERMINATIVI (برای اسم های معرفه) و حروف تعریف نامعین ARTICOLI INDETERMINATIVI (برای اسم های نکره) تقسیم می گردند .

حروف تعریف معین Articoli Determinativi در زبان ایتالیایی

برای معرفه کردن یک اسم در زبان انگلیسی کافی بود که THE قبل از اسم اضافه کنیم. در زبان عربی برای معرفه کردن “ال”  به ابتدای اسم اضافه می کردیم .در زبان ایتالیایی معرفه کردن یک اسم کمی پیچیده تر است ولی سخت نیست . برای معرفه کردن نیاز به حروف تعریف معین Articoli determinativi  داریم . 

 نحوه تشخیص و انتخاب حروف تعریف معین را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید 

 

حروف تعریف نامعین Articoli Indeterminativi  در زبان ایتالیایی

حالا که به حروف تعریف معین آشنا شدیم باید با  ، حروف تعریف نامعین در زبان ایتالیایی Articoli indetermiantivi  آشنا شویم. این حروف نامعرف به معنی “یکی”  یا حرف “ای” آخر اسم میباشند به صورتی که از قبل آن موضوع یا اسم برای گوینده یا شنونده مشخص نشده باشد . یا همان اسامی نکره .

 نحوه تشخیص و انتخاب حروف تعریف نامعین را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید 

حروف اضافه Preposizioni در زبان ایتالیایی

حرف اضافه یکی از پاره‌های سخن است که برای بیان رابطه‌ای یا برای ساختِ ساختارهای دستوری به‌کار می‌رود. حرف اضافه در زبان ایتالیایی به دو صورت بکار می روند:

به طور کلی در زبان ایتالیایی حروف اضافه به شرح زیر هستند:

  • a (به، در، با)
  • da (از، پیش، نزد)
  • su (روی)
  • di (از، کسره اضافه)
  • in (در، داخل، به، با)
  • tra (بین)
  • per (برای، به طرف)
  • fra (دیگر، بین)
  • con (با)

حروف اضافه را می توان به تنهایی در جمله به کار برد . ولی اگر بعد از حرف اضافه حرف تعریف بیاید ، باید این دو حرف را ترکیب کرده و از حروف اضافه ترکیبی Pronomi Articolate در ایتالیایی استفاده کنیم .  برای مثال از ترکیب حرف اضافه in  و حرف تعریف il  می شود nel . 

  • il libro e’ nel ( in + l’ ) armadio  کتاب در کمد هست 
  • devo andare al ( a + il ) supermercato  باید به سوپر مارکت بروم

قید و صفت Avverbi e Aggettivi در زبان ایتالیایی 

  • قید ها برای توصیف افعال و صفت ها 
  • صفت ها برای توصیف اسامی بکار می روند.

قید ها شامل موارد زیر می شوند . 

قید ها در عوض دارای تعداد و جنسیت نیستند و فقط به یک صورت می آیند . مثلا فعل lui mangia ” می خورد” سوم شخص مفرد مذکر است که در نتیجه قید به کار رفته نیز سوم شخص مفرد مذکر باشد. 

صفت ها شامل موارد زیر می شوند . 

صفت ها از تعداد و جنسیت اسمی که برای آن به کار می روند تبعیت می کنند . مثلا برای اسم مفرد مونث ragazza  باید صفت مفرد مونث استفاده کنیم .

  • bella ragazza  دختر زیبا
  • ragazzo bello  پسر زیبا 

جملات سوالی Interrogativi در زبان ایتالیایی

در ساختار جملات ساده ایتالیایی ابتدا فاعل سپس فعل و در ادامه جمله مفعول و سایر قسمت های جمله می آیند . در جملات سوالی در زبان ایتالیایی نیز این ساختار تکرار می شود .

سوالی کردن با کمک آوا و بالا و پایید بردن لحن صدا :

تنها برای سوالی کردن یک جمله در گرامر زبان ایتالیایی کافی است آهنگ صدای خود را به صورت اوج گیرنده استفاده کنیم ( مانند آن در زبان فارسی نیز وجود دارد . برای مثال علی خانه است . و جمله علی خانه است ؟

دقیقا مانند زبان فارسی از الگوی صدا برای سوالی کردن این گونه جملات استفاده می کنیم .جملات سوالی در زبان ایتالیایی در حالت نگارش نیز کافی است در انتهای جمله علامت نقطه را حذف و به جای آن علامت سوال بیاوریم .

  • lui si chiama matteo . اسم او “متئو ” هست  
  • lui si chiama matteo ? اسم او “متئو ” هست ؟ 

جملات سوالی در زبان ایتالیایی 1

سوالی کردن به کمک کلمات پرسشی

برخی کلمات پرسشی با آمدن در جمله حالت سوای ایجاد می کنند و جملات سوالی در زبان ایتالیایی را ایجاد می کنند . چطور ، کجا ، چرا و ….

Chi  چه کسی , Quando  چه زمانی , Come  چطور  ,Quale  کدام , Quanto  چه مقدار 

در این موارد کلمه پرسشی در ابتدای جمله آمده و در ادامه آن فعل و سایر ارکان جمله می آیند . صفات و ضمایر پرسشی در پرسش های مستقیم و غیر مستقیم به کار می روند. برای مثال :

  • Come ti chiami ?  اسم تو چیست ؟
  • Quando arrive l’autobus?  چه وقت اتوبوس می رسد ؟
  • Quale preferisci ? کدام را ترجیح می دهی؟  
  • Quanto costa ?  قیمتش چند هست ؟

 

اعداد Numeri در زبان ایتالیایی :

در گرامر زبان ایتالیایی اعداد جزِ صفات تقسیم بندی شده اند . این گروه از صفات جز صفت هایی هستند که شماره و مرتبه را بیان میکنند . به انچه مورد شمارش قرار میگیرد (معدود) میگویند .  صفات شمارگان شامل بخش های متعددی هستند که دو بخش عمده ان به نام های:

  1. صفات شمارگان اصلی : numerali cardinali
  2. صفات شمارگان ترتیبی : numerali ordinali

شمارگان اصلی به جز شماره یک uno که مونث ان una می باشد و دو شکل دارد بقیه شماره ها یک شکل بیشتر ندارند و تغییر نا پذیرند ( تعداد آنها که جمع هست و جنسیت ندارند ) .

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ، سایت آموزش زبان توآموز این زبان را به صورت اینترنتی بیاموزید . همچنین میتوانید کتاب های زبان ایتالیایی را بخوایند . 

سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید . 



:: برچسب‌ها: گرامر زبان ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

آموزش زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از زبان های مطرح و پر کاربرد اروپا می باشد که هر ساله تعداد زیادی توریست و مهاجر جهت عزمت به ایتالیا به دنبال یادگیری آن هستند . آموزش زبان ایتالیایی در ایران نیز طرفدار های زیادی دارد چرا که کشور ایتالیا هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل از ایران پذیرش می کند .

دلایل آموزش زبان ایتالیایی :

یادگیری یک زبان دیگر می تواند جهت صحبت کردن با انسان های دیگر به زبان های دیگر باشد و هم می تواند ارتباط برقرار کردن با دنیای پیرامون باشد . هر زبان جدیدی که می آموزیم دریچه ای به دنیای دیگری است . چرا که همراه با آموزش یک زبان دیگر ، فرهنگ ، علایق ، اعتقادات و رفتار و بسیاری دیگر از ویژگی های آن را نیز به صورت خوآگاه و یا ناخودآگاه یاد می گیریم .

بسیاری از متون علمی که نیاز به بررسی آن است می تواند به زبان های دیگر باشد و یا امروزه مجلات علمی و هنری و یا وب سایت هایی که به زبان های دیگر است .

ادامه تحصیل در ایتالیا 

هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیلات خود کشور ایتالیا را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. در ایران نیز بسیاری از افراد با یادگرفتن زبان ایتالیایی  و قبولی در آزمون های سفارت ( استرنی یا چیلز) ویزای ایتالیا جهت ادامه تحصیل در آن کشور را دریافت می کنند. این موضوع در سالهای اخیر مورد استقبال شدید دانش آموزان – دانشجویان و خانواده های ایرانی قرار گرفته است. 

مهاجرت به ایتالیا

– امروزه مهاجرت به کشور های دیگر میتواند یکی از موقعیت های رشد تحصیلی و شغلی باشد . کشور ایتالیا با توجه به وضع زندیگ و رتبه بالای علمی میتواند یکی از بهترین گزینه ها جهت مهاجرت باشد. با یادگیری زبان ایتالیایی پیدا کردن شغل و رشته مناسب بسیار آسان تر می گردد.

مراودات اقتصادی و کاری با کشور ایتالیا

کشور ایتالیا از گذشته صادرات و واردات و سیستم بازرگانی مناسبی با ایران داشته است.

گردشگری و سفر به کشور ایتالیا

– کشور ایتالیا یکی از بهترین مقصد ها جهت گردشگری توریستی – علمی 0 تاریخ و فرهنگی است. با توجه به پیشینه تاریخی بسیار کهن این کشور یکی از قطب های گردشگری تاریخی و آثار تاریخی می باشد.

تدریس زبان ایتالیایی 

– با افزایش تعداد داوطلبان یادگیری زبان ایتالیایی آموزش این زبان می تواند منبع درآمد مناسبی باشد .

و…. باشد .جهت آموزش زبان ایتالیای برای هر کدام از موارد فوق باید روش خاص خودش را انجام دهیم . مثلا برای گردشگری آشنایی ابتدایی با گرامر کفایت می کند در حالی که اگر قصد ادامه تحصیل دارید باید گرامر را به خوبی بیاموزید و دامنه لغات خود را بالا ببرید .

روش های آموزش زبان ایتالیایی

جهت یادگیری زبان ایتالیایی روش های گوناگونی وجود دارند . میتوان

  • در مراکز آموزشی معتبر ،
  • کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی ،
  • مطالعه ی کتاب های آموزش زبان ایتالیایی و یا یادگیری زبان به صورت خودآموز
  • آموزش زبان ایتالیایی به کمک فایل های صوتی و تصویری

اقدام کرد که هر کدام نیازمند روش خاص خود است . البته مراحل زیر به عنوان هسته اصلی آموزش زبان ایتالیایی مطرح می باشند .

آموزش زبان ایتالیایی با شرکت در کلاس های خصوصی و گروهی

این روش هرچند راندمان بسیار بالایی دارد اما در بسیاری از موارد پیدا کردن یک استاد و یا آموزشگاه خوب ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. در بسیاری از شهر های ایران زبان ایتالیایی تدریس نمی شود و زبان آموزان مجبورند یا به صورت خودآموز و یا سفر به شهر های اطراف این زبان را یاد بگیرند.

آموزش زبان ایتالیایی به صورت اینترنتی

امروزه با رشد تکنولوژی همه ما دبا داشتن یک کوشی همراه و یا لپتاپ به اینترنت دسترسی داریم. آموزش زبان به صورت اینترنتی یکی از روش هایی هست که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است . از مزیت هآ این زبان می توان به :

  • عدم نیاز به طی مسافت جهت شرکت در کلاس های خصوصی و یا آموزشگاه ها
  • هزینه کمتر نسبت به کلاس های خصوصی و گروهی
  • همواره و هر زمان در دسترس بودن
  • قابلیت مطالعه مکرر یک موضوع جهت تفهیم کامل
  • برگزاری کلاس های آنلاین
  • برطرف شدن مشکلات و سوال کردن از اساتید از طریق پیام رسان ها و سایت
  • بر خلاف کتاب های خود آموز ، داشتن فایل های صوتی و تصویری جهت توضیح هر چه بیشتر مطالب
  • توضیحات تکمیلی جهت یادگیری بهتر گرامر
  • تمرین های خارج از برنامه و ارسال جهت بررسی مشکلات
  • آزمون دادن جهت بررسی میزان یادگیری زبان

آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی

آشنایی با حروف الفبای زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی شامل21 حرف است . این بدان معنا است که 5 حرف کمتر از زبان انگلیسی دارد . ۵ حرفی که در زبان انگلیسی وجود دارند ولی در زبان ایتالیایی وجود ندارند عبارتند از : ( k – y – x – w – j ) و هر گاه این حروف در کلمه ای از زبان ایتالیایی دیده شود , آن کلمه ریشه ی ایتالیایی ندارد و از زبان دیگری وارد این زبان شده است .

الفبای-ایتالیایی

 

حروف در زبان ایتالیایی بر دو دسته با‌صدا و بی‌صدا تقسیم می‌شوند،‌ حروف باصدا شامل:‌ a,e,i,o,u می‌شوند و مابقی حروف بی‌صدا هستند ( صامت هستند ). همچنین حروف در زبان ایتالیایی آوای الفبایی خود را دارند و بحز حرف h بقیه حروف عینا تفلظ می‌شوند. بعضی آواها نیز با ترکیب بعضی حروف ساخته می‌شوند.

در زبان ایتالیایی برخی حروف با توجه به جایگاهشان در کلمه می توانند آوا های متفاوتی داشته باشند. بدین معنی که به یک صورت نوشته می شوند ولی ممکن است صدا های متفاوتی در کلمات متفاوت داشته باشند.

برای مثال حرف C در کلمه Ciao صدای “ج” و در کلمه Come صدای “ک” می دهد. جهت آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید دوره آموزش ابتدایی زبان ایتالیایی را ثبت نام کنید.



 

 

نحوه خواندن در زبان ایتالیایی

 



نحوه نوشتن در زبان ایتالیایی

در زبان ایتالیایی نوشتن کلمات و عبارات بسیار ساده است. فقط کافی است آوای هر حرف با توجه به جایگاهش توی کلمه رو بدونید و سپس با توجه به آوای حرف بنویسید. یعنی همون چیزی ور که میگید مینویسید .

البته نکته هایی که در مورد خواندن در زبان ایتالیایی گفتیم عینا در نوشتن نیز اجرا می شوند.

آموزش زبان ایتالیایی

گرامر زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی شامل گرامر منحصر به فرد است اما از نظر ساختاری شباهت های زیادی با زبان انگلیسی و حتی زبان فارسی دارد . از جمله موارد مهم در بحث گرامری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اسم در زبان ایتالیایی

در این زبان اسامی دارای جنسیت و تعداد هستند. یعنی تمامی اسم ها مفرد یا جمع و مذکر یا مونث هستند . با توجه به این موارد حروف تعریف معین در زبان ایتالیایی و حرف تعریف نامعین در زبان ایتالیایی برای اسامی مشخص می شوند.  تعیین حروف تعریف برای اسامی یکی از نکات گرامری مهم است که برای یادگیری آن نیاز به تمرین فراوان داریم .

برای مثال اگر بخواهیم یک شی یا نفر را که هم خودمان و هم مخاطبی که در حال صحبت کردن با او هستیم بشناسیم ( به عبارتی دیگر معرفه باشد – یا مانند زبان انگلیسی نیاز به THE باشد ) باید از حروف خاصی قبل از آن استفاده کنیم که با توجه به تعداد و جنسیت اسم مورد نظر مان تشخیص داده می شوند.

میتوانید با کلیک کردن بر روی هر عنوان مطلب مختص به خودش را مشاهده کنید. 

آموزش اینترنتی زبان ایتالیایی

فعل در زبان ایتالیایی

یکی از مهمترین نکات دستوری در آموزش زبان ایتالیایی فعل ها هستند . افعال در این زبان دارای شخص و تعداد هستند . مانند زبان فارسی زبان ایتالیایی نیز 6 شخص دارد . (اول، دوم، سوم شخص مفرد و جمع). با یادگرفتن نحوه صرف افعال و تمرین زیاد به راحتی می توان جملات و عبارات ایتالیایی ساخت.

فعل ها نشان دهنده زمان در جملات هستند. پس باید برای بیان احوال و کار ها در زمان مورد نظر از فعل مناسب خودش استفاده کنیم. در زبان ایتالیایی تمامی افعال صرف می شوند ولی برخی افعال در صرف دارای قاعده و نظم مشخص و برخی دیگر بدون قاعده صرف می شوند.

تمامی مصادر افعال به سه واژه AREEREIRE ختم میشوند که هر کدام دارای الگوی منحصر به فرد خود برای افعال با قاعده در صرف هستند. علاوه بر این هر زمان نیز دارای صرف فعل مختص خودش می باشد که در دوره های آموزش زبان ایتالیایی به صورت کامل به این موضوعات پرداخته ایم.

حروف اضافه در زبان ایتالیایی

حرف اضافه یکی از پاره‌های سخن است که برای بیان رابطه‌ای یا برای ساختِ ساختارهای دستوری به‌کار می‌رود. حرف اضافه در زبان ایتالیایی به دو صورت بکار می روند:

  • الف)  به تنهایی
  • ب) به صورت ترکیب شده با حروف تعریف معین و نامعین

قید و صفت در زبان ایتالیایی

قید و صفت از تعداد و جنسیت اسم یا فعلی که برای آن به کار می روند تبعیت می کند . مثلا برای اسم مفرد مونث ragazza  باید صفت مفرد مونث استفاده کنیم .

bella ragazza  دختر زیبا

بریا قید های نیز باید از تعداد و شخص فعل تبیعت کنیم . مثلا فعل lui mangia ” می خورد” سوم شخص مفرد مذکر است که در نتیجه قید به کار رفته نیز سوم شخص مفرد مذکر باشد

lui mangia bene  او خوب می خورد

ساختار جملات در زبان ایتالیایی

از آنجایی که یکی از کوچکترین بخش های هر زبان جملات و عبارات آن هستند. یکی از نکات مهم گرامر زبان ایتالیایی ساختار جملات در زبان ایتالیایی هست . بدین منظور در این مبحث می خواهیم به ساختار جملات بپردازیم .

مفعول+فعل+فاعل……..

البته این ساختار برای جملات ساده هست و برای سوالی و منفی کردن جمله ها باید ساختار جمله را تغییر دهیم. میتوانید با مراجعه به موضوع این مطلب بیشتر با ساختار جملات در زبان ایتالیایی آشنا شوید.

و….

کتاب های زبان ایتالیایی

برای یادگیری هر زبان نیاز به آموزش داریم که این آموزش می تواند به صورت کلاس های خصوصی و یا عمومی و یا به صورت خودآموز و یا از روی جزوات و … باشد . جهت آموزش زبان ایتالیایی برخی کتابهای معتبر مانند nuovo espresso  ویا کتاب های  qui italia  پیشنهاد می شود که البته این کتاب ها کاملا ایتالیای هستند و اگر قصد یادگیری به صورت خوآموز دارید باید کمی با زبان ایتالیایی یا انگلیسی آشنا باشید .

کتاب های زبان ایتالیایی

کتاب های دیگری مانند ایتالیایی در سفر نیز هستند که به زبان فارسی ترجمه شده اند ولی این کتابها دارای گرامر ضعیف هستند و روند آموزشی مناسبی ندارند. برای مثال ممکن است کمی سردرگمی برای زبان آموزان ایجاد کند.

یکی دیگر از کتاب های مناسب برای آموزش زبان ایتالیایی کتاب های grammatica italiana  و یا کتاب های  italiano per stranieri  هست . این کتاب ها مانند اسپرسو هنوز ترجمه نشده اند و از نظر قواعد و شیوه تدریس نیز از کتاب های نوو اسچرسو قدیمی تر و ضعیف تر هستند.

شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزش اینترنتی زبان ایتالیایی در سایت توآموز  در هر مکان و در هر زمان با استفاده از دوره های آموزشی اینترنتی زبان ایتالیایی توآموز این زبان را بیاموزید .



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

روانشناسی نوجوانان و مشاوره به نوجوانان

روانشناسی نوجوانان: نوجوانی یکی از مهمترین مراحل رشد، و مرحله ای مابین دوران کودکی و بزرگسالی است. در این دوران حساس، نوجوانان بایستی به مهارت های بیشتر و نیز وظایف رشدی خویش مسلط شوند؛ مهارت های مانند:

  • تفکر معقول
  • یافتن هویتی باثبات
  • استقلال خواهی

والدین بایستی در دوران حساس نوجوانی، مهارت های مذکور را از طرق مختلفی مانند مشاوره به نوجوانان توسط خود و یا روانشناس تلفنی رایگان که در زمینه مسایل نوجوانان تسلط کافی دارد، در نوجوانان ایجاد کنن؛ همچنین مربیان و والدینی که با نوجوانان دائما در ارتباطند، می خواهند که آن ها را در کنترل و نفوذ خویش درآورند؛ یکی از کاربردی ترین روال های این کنترل، مشاوره درسی نوجوانان و یا مشاوره تحصیلی نوجوانان می باشد. والدین و مربیان بایستی به این نکته توجه داشته باشند که مشاوره تحصیلی نوجوان امری کارگشا در حل مشکلات درسی نوجوانشان است؛ این بدان علت است که یک طرف مذاکره، مشاوری است که به علت داشتن تجارب فراوان در زمینه مشاوره به نوجوانان متعدد در زمینه های مختلفی چون مشاوره تحصیلی نوجوانان، می تواند مشاوره درسی نوجوانان مطلوبی را به والدین و مربیان و نیز خود نوجوانان ارایه کند. بنابراین این مساله برای والدین و مربیان ضروری است که برای درک خصوصیات دوران نوجوانی شناخت کافی داشته باشند؛ برخی از خصوصیات مذکور را می توان در مواردی چون رشد جسمانی و رشد جنسی، رشد اجتماعی، رشد شناختی، رشد هیجانی و عاطفی خلاصه کرد که در ادامه مطلب به طور خلاصه به برخی از موارد مذکور پرداخته می شود:

مشاوره به نوجوانان؛ رشد جسمانی

در دوران نوجوانی، تغییرات سریعی در بدن و چهره فرد ایجاد می شود که موجب فاصله گرفتن وی از دوران کودکی و نزدیکی به دوران بزرگسالی اش می شود؛ رشد بخش فوقانی سر(فک، گوش، بینی، لب)، رشد استخوان ها نمونه ای از این موارد است. می توان گفت که این رشد از الگوی ثابتی پیروی نمی کند و تابعی از وراثت، کیفیت تغذیه، وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده و سایر است.

مشاوره به نوجوانان؛ رشد جنسی

اصلی ترین هدف از بلوغ جنسی نوجوان آن است که وی به توانایی تولید مثل برسد که البته این زمان، در اقوام و ملل مختلف، متفاوت است. اولین علائم دوران بلوغ، فعالیت هورمون های واسط غده هیپوفیز است که بر ترشح غدد هیپوفیز، غدد فوق کلیوی و غدد جنسی اثر می گذارد. از فعالیت های غدد فوق کلیوی می توان به مواردی مانند پدیدار شدن جوش های صورت، افزایش قد و سایر اشاره کرد.

مشاوره به نوجوانان؛ مشاوره تحصیلی نوجوان

در کنار رشد جسمانی و جنسی نوجوان، یکی از موارد اصلی که نیازمند مشاوره به نوجوان می باشد، حساسیت والدین به رشد تحصیلی نوجوانشان می باشد؛ در این مقوله بایستی ترکیبی از تلاش والدین، مربیان و مشاوران روانشناس نوجوان شکل بگیرد تا خلاء های موجود در زمینه دوری نوجوان از فضای درس و مدرسه را پر کند و وی را راغب به تحصیل کند. 



:: موضوعات مرتبط: نوجوان , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره به نوجوانان , مشاوره تحصیلی نوجوانان , روانشناس تلفنی رایگان , مشاوره تحصیلی نوجوان , مشاوره درسی نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

مشاوره کودکان تلفنی

دوران کودکی، زمان شکل گیری شخصیت هر انسانی است؛ آگاهی یافتن والدین از بهترین روش های تربیت کودکان از طریق مشاوره روانشناسی کودک و یا مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان و سایر روش های موجود، تاثیر چشم گیری در رفتار مطلوب کودک خواهد داشت؛ به عنوان مثال با استفاده از یک شماره مشاوره کودک، والدین می توانند اطلاعات روانشناختی کودکشان را بدست بیاورند و از این طریق با روال های مناسب تشویق، تنبیه، تربیت و آموزش و ... با جهت شکل دهی شخصیت کودکشان آشنا شوند. می توان گفت که روانشناسی کودک مساله ای تخصصی، پیچیده و حساس می باشد و مشاوره کودکان تلفنی راه کار بسیار آسان برای دریافت اطلاعات مناسب می باشد. بنابراین در دوران کودکی فرزندتان حتما شماره مشاوره کودک خویش را به همراه داشته باشید.

در مشاوره تلفنی کودکان رایگان چه سوالاتی قابل طرح است؟

  • دلایل گریه کودکان، پرخاشگری، لجبازی، زورگویی و دروغگویی کودکان چیست؟
  • چگونه به کنجکاوی ها و سوالات جنسی کودکان پاسخ دهیم؟
  • چگونه حسادت کودک را نسبت به برادر ویا خواهر کوچک تر از خودش کمتر کنیم؟
  • والدی چگونه می توانند الگوی مناسبی برای کودکشان باشند؟
  • در صورت گریه و زاری کودک برای حصول خواسته اش، چه کاری انجام دهیم؟
  • آیا می توان فعالیت و شلوغ کاری بیشتر و یا انرژی بالای آن ها را از علائم بیش فعالی دانست؟
  • چگونه کودک را تشویق و یا تنبیه کنیم؟
  • بهترین سن شروع آموزش (مثلا رفتن به کلاس زبان انگلیسی) کی است؟
  • چگونه با رفتار نادرست کودک برخورد کنید؟
  • با چه روش هایی می توانید فررزندتان را برای رفتن به مهد کودک و یا مدرسه مهیا کنید؟
  • سرگرمی ها و قصه های درخور سن کودک و داستان های جذاب کودکان کدام است؟
  • تاثیر طلاق پدر و مادر بر کودکان چیست؟
  • جملاتی چون "بچه بدی هستی" و "دوستت ندارم" چه پیامدها و تاثیراتی بر فرزندتان دارد؟
  • روش های تربیت مختلفی مثل روش های مادر بزرگ و پدربزرگ، پدر و مادر، مربیان مدرسه و معلمان مهد کودک، که هماهنگی با همدیگر ندارند، موجب چه زیان های روانشناختی در کودک می شود؟

چرا مشاوره کودکان تلفنی؟

در زمینه مشاوره روانشناسی کودک، مشکلاتی مانند یافتن روانشناس کودک با تجربه، متخصص، و نیز درگیری های شغلی والدین، صرف هزینه، زمان بیشتر و هدر دادن انرژی و زمان بیشتر در هنگام رفت و آمد و سایر عوامل موجب شده است که بیشتر والدین از راهنمایی های مشاوره کودک بی بهره باشند؛ در این میان مشاوره کودکان تلفنی راه کار پیشنهادی است که ضمن صرفه جویی مالی و زمانی، می تواند محتوای مشاوره روانشناسی کودک مناسبی را به والدین انتقال دهد. مشاوره کودکان تلفنی این مزیت را دارد که تمرکز بیشتری برای دریافت مطالب مشاوره روانشناسی کودک داشته باشید. 



:: موضوعات مرتبط: کودک , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره کودک تلفنی, مشاوره کودک تلفنی رایگان, مشاور کودک تلفنی, مشاوره كودك تلفني, مشاوره کودکان تلفنی مشاوره تلفنی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

چرا نوجوانان در مدرسه دعوا می کنند ؟

نوجوانان در سنی هستند که برخی رفتار های اجتماعی خاصی از خود نشان می دهند. اما این رفتار به صورت کاملا واضحی یک کپی برداری از نحوه برخورد والدین و اطرافیان با آنها است. اگر نوجوان در محیط خانواده با خشم و پرخاش والدین روبرو شود به طبع شخصیتی خشن و اگر در یک محیط عاطفی رشد کند رفتاری متعادل تر و عاطفی تر خواهد داشت. از آنجایی که در محیط خانواده یکی از راه های حل مسئله دعوا کردن و یا مشاجره است کودک نیز به این موضوع ترقیب می شود که مشکلاتش را با دعوا کردن و پرخاشگری حل کند.

آیا پرخاشگری و دعوا راه حل است؟

برخی نوجوانان پرخاشگری را به عنوان راه حلی از پدر و مادر خود آموخته اند و اگر از این موضوع برای حتی 1 بار هم نتیجه بگیرند به صورتی که وقتی عصبانی می شوند و داد و فریاد یا دعوا کنند به خواسته ی خود برسند دیگر پرخاشگری نه تنها به عنوان یک راه حل بلکه به عنوان بهترین راه حل برای آنها مطرح می شود. در برخی دیگر از نوجوانان پرخاشگری و دعوا به صورت یک اختلال وجود دارد و در مدرسه و یا خانه دعوا کردن را به عنوان یک رفتار اجتماعی پذیرفته اند و از انجام آن لذت می برند . این نوجوانان به دوستان خود حس بد گمانی و بد بینی دارند و در اغلب موارد با دعوا کردن عقده های خود را تخلیه می کنند . در تمامی این موارد میتوان با مراجعه به روانشناس متخصص نوجوانان به صورت حضوری و یا از طریق مشاوره تلفنی کودک و نوجوان از روانشناس نوجوانان راهنمایی دریافت کرد.

در پسر های نوجوان به دلیل حس نیاز به قدرت و نیاز به استقلال پرخاشگری و دعواطلبی بیشتر از دختران است. ولی به صورت کلی پرخاشگری در کودکان و نوجوانان به عنوان یک اختلال یاد می شود و باید هر چه سریع تر حل شود در غیر اینصورت ممکن است در آینده به رفتار هایی مانند خودزنی، خودکشی و یا قتل بیانجامد .



:: موضوعات مرتبط: نوجوان , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: دلایل دعوا در مدرسه, مدرسه پسرانه, مدرسه دخترانه, کتک زدن, کتک خوردن,مشاوره تلفنی,مشاور کودک و نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 877
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

مشاوره روانشناسی نکات مرتبط با بلوغ دختران نوجوان

می دانیم که بلوغ جنسی و جسمی دختران نوجوان در بازه سنی 10 الی 16 سال به وقوع می پیوند. بنابراین نوجوان باید قبل از رسیدن به این دوران اطلاعات کافی در زمینه قاعدگی و اختلالات آن، رشد موها و اعضای خود داشته باشد. این راهنمایی می تواند توسط والدین و یا طی جلسات مشاوره تلفنی فردی و یا مشاوره رفتاری نوجوانان انجام شود.

والدین هرگز نباید این اجازه را به نوجوان ها بدهند که با بلوغشان بدون آگاهی برخورد کنند و یا اطلاعات را از منابع نامعتبری دریافت کنند؛ به جای آن می توانند جلسات مشاوره نوجوان و یا مشاوره رفتاری نوجوانان را هماهنگ کنند تا فرزندشان از مشاوره برای نوجوانی بهره مند شود.

مساله مهم دیگر در زمینه روانشناسی نوجوانان آن است که والدین علاوه بر داشتن اطلاعات علمی و کافی، بایستی بتوانند آن اطلاعات را با لحنی صریح و یا بدون ایجاد احساس عدم اعتماد به نفس و یا ایجاد حس تنفر، به فرزندشان منتقل کنند. 

مشاوره نوجوان تلفنی در زمینه بلوغ زودرس

یکی از مهمترین مواردی که در مشاوره برای نوجوان مطرح می شود، آن است که والدین باید دقت کنند که فرزندشان دچار بلوغ زودرس نشوند و همچنین رشدشان مختل نشود؛ همچنین در مشاوره نوجوان تلفنی این مسایل راحت تر قابل انتقال است که به نوجوان این اطلاعات را داد که عوامل محیطی و نیز عامل وراثت چون وضعیت سلامت، موقعیت جغرافیایی، شرایط روانی، تغذیه و وزن در زمان آغاز سن بلوغ دخیل هستند.

مشاوره نوجوان در زمینه بلوغ پسران

در زمینه مشاوره نوجوان پسر می توان گفت که دوران بلوغ پسران با تغییرات مختلفی مانند: احتلام شبانه، رویش مو در سر و صورت، بزرگ شدن بینی و کلفت شدن صدا به همراه است. بسیاری از خانواده ها این مسایل را به دلایل فرهنگی و یا شرم و حیای درونی شان نادیده می گیرند، و این در حالی است که بر اساس نتایج حاصل از مشاوره رفتاری نوجوانان، این مساله معین شده که در صورت نادیده گرفتن مسایل مذکور، نوجوان با خودش کلنجار می رود و یا به دنبال وب سایت های نامناسبی جهت کسب اطلاعات مورد نیازش می رود و این بر اساس ماحصل مشاوره نوجوان، بسیار خطرناک ارزیابی شده است. برای جلوگیری از این عامل ناهنجار، بهتر است که والدین یا خود به صورت مستقیم و یا با استفاده از مشاوره تلفنی فردی و یا از طریق مشاوره برای نوجوان حضوری اقدام کنند و مسائل آگاهی دهنده لازم را به نوجوانشان منتقل کنند. 



:: موضوعات مرتبط: نوجوان , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره نوجوان , مشاوره تلفنی فردی , مشاوره رفتاری نوجوانان , مشاوره نوجوان پسر , مشاوره برای نوجوان,مشاوره تلفنی, مشاوره انلاین, مشاوره تلفنی نوجوان, مشاوره آنلاین ,مرکز مشاوره نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

تاثیر مشاوره تلفنی با روانشناس کودک:

بطور کلی مشاوره تلفنی ارتباط بین دو نفر است که از طریق تلفن برقرار می کنند . در واقع تعامل و ارتباط بین کسی که بعنوان تماس گیرنده تماس گرفته و مشاوره ی که بعنوان پاسخگو تماس است .

از مزایای مشاوره تلفنی :

علاوه بر دلیل فاصله و مسافت ، ممکن است امکان برقراری رابطه حضوری نباشد .

فوریت نیاز تماس گیرنده باشد یعنی تماس گیرنده می تواند فوری با تماس تلفنی با مشاوران نیاز و یا مشکل خود را بدون داشتن اضطراب یا خجالت و در اعتماد کامل مطرح کند و راهنمایی لازم را برای حل مشکل خود پیدا کند.

زمانی که مشاوره از تماس گیرنده میخواهد مشکل خود را بیان کند در واقع به او توانایی تصمیم گرفتن را میدهد و همچنین مسائل را ساده تر میکند تا راجع به آن به نتیجه مطلوبی برسد .

زمانیکه فرد زمان و فرصت برای مراجعه به روانشناس حضوری را ندارد و یا اینکه نمیخاهد هویتش جایی از مراکز باشد با مشاوره تلفنی تماس می گیرد و با مشاوره این مسائل را مطرح می کند و مشاوره می تواند با در نظرگرفتن هیجانات و احساسات و یا رفتارها ،اضطراب ،افسردگی ،زور گویی کودک در مدرسه یا خانه ،ترس ، لجبازی ، پرخاشگری وبسیاری از مسائل دیگر را شناسایی کند و دید بهتری به تماس گیرنده بدهد تا او را آرام کند .

تاثیر مشاوره تلفنی در تربیت سالم کودک :

مشاوران کودک می توانند بر آگاهی و شناخت تربیتی کودکان و برخورد های مناسب با آنها در اختیار والدین قرار دهند .

والدین با برقراری تماس با مشاوران تلفنی و با گرفتن کمک از مشاوران در شیوه  های صحیح فرزند پروری ، رفع رفتارهای بد کودک ، پرخاشگری ، لجبازی ، بازیگوشی و یا حتی داشتن کودک موفق ، شاد و باانگیزه ، باهوش و همچنین هزینه های که هم بر فرد و هم بر جامعه تاثیر گذاشته است آگاه شوند .

خدمات مشاوره تلفنی:

مشاوره تلفنی با روانشناس کودک می تواند صدها ایده در مورد رشد و شخصیت کودک و یا چگونگی دستور دادن که همان چگونه حرف شما را گوش دهند بدون اینکه اعصبانی شوند و دیگر اینکه راهی برای مقابله در برابر رفتارهای قشقرقی و بدخلقی کودکان یاری دهند . ازجمله این رفتارها : چگونگی روابط اجتماعی ، روابط عاطفی ،آموزش مهارت نه گفتن به کودک ، اموزش به نوبت صحبت کردن ، درس ادب و نزاکت به کودکان را میتوان اشاره کرد .

میتوانید برای دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در این خصوص با تماس با مشاوران تلفنی و آنلاین یاری بگیرید .



:: موضوعات مرتبط: کودک , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: روانشناس و مشاوره کودک , مشاوره کودک رایگان , روانشناس مشاور کودک , مرکز مشاوره کودک , شماره مشاوره تلفنی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

خود زنی و خود آزاری در نوجوانان

با خودزنی و خودآزاری نوجوانان چه باید کرد ؟

1)     خونسردی خود را حفظ کرده و شتاب زده رفتار نکنید. نوجوانانی که به خودزنی میپردازند معمولا در معرض خطر جدی یا مرگ قرار ندارند.

2)     خودزنی نوجوان را شخصی سازی نکنید. شاید نوجوان با این کار موجودیت خود را به شما ثابت میکند. معمولا ریشه بیشتر رفتارهای خود آزاری در عوامل هیجانی است.

3)     در این جور موارد رفتارهای نفرت انگیز یا پرخاشجویانه از خود نشان ندهید. کاری نکنید که در فرزندتان احساس گناه ایجاد کنید.

4)     چنانچه شما نسبت به خودآزاری نوجوان خودتان مشکوک شده اید، قدم اول این است که نگرانی و ناراحتی خود را با او در میان بگذارید، بعضی از نوجوانان در این زمینه صادق هستند و رک و پوست کنده همه چیز را مطرح میکنند.

5)     وقتی نوجوان تان الگوهای خاصی از خودآزاری را نشان میدهد، باید از مراکز مشاوره تخصصی و درمانی کمک های لازم را دریافت کنید.

بعد از خودزنی نوجوانان چه باید کرد ؟

1)     توجه بیش از حد به آنها مبذول نکنید. زیرا اینکار باعث تقویت رفتار خودآزاری آنان میشود و تصور میکنند که کار درستی انجام داده اند. بنابراین هر زمانی که متوجه شدید رفتارهای خودزنی او کاهش یافته، میتوانید به سایر فعالیتهای وی توجه بیشتری نشان دهید. در اینصورت برای جلب توجه شما دست به خودزنی نمی کنند.

2)     به جای اینکه فقط به خودآزاری وی اهمیت دهید و وقت خود و نوجوانتان را معطوف این واقعه کنید، به او کمک کنید که حادثه یا واقعه ای که باعث جرقه زدن رفتار خودزنی اش شده را شناسایی کند.

3)     به نوجوانان کمک کنید که روش های دیگر سازش با موقعیت های ناخوشایند را یاد بگیرند. این موقعیت ها میتواند: صحبت کردن با دوستان، ورزش کردن، نقاشی کردن، نوشتن، انجام فعالیت های هنری، گوش دادن به موسیقی و کمک گرفتن از افراد متخصص باشد.

4)     به نوجوانتان کمک کنید که بفهمند میتوانند در مقابل هیجانات منفی بدون اینکه برخورد استرس آور و ناراحت کننده ای داشته باشند، شکیبا و بردبار باشند.

والدین می توانند از مشاوران متخصص روانشناس کودک برای بهینه کردن روش های تربیتی کودک از طریق مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی استفاده کنند .



:: موضوعات مرتبط: نوجوان , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: خودزنی نوجوانان,خود زنی جوانان,خود زنی در نوجوانان,مشاوره تلفنی,مشاوره آنلاین,روش های جلوگیری از خود زنی,خود آزاری نوجوانان,خود آزاری در نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

فرزند درس خوان

 

وقتی موضوع تحصیل بچه ها به میان می آید، پدر و مادران اغلب افراط یا تفریط را پیشه می کنند؛ یا نسبت به این مسئله بی توجه هستند یا بیش از حد نگران.

چگونه می‌توانیم به طور همزمان به موفقیت و رشد و شکوفایی فرزندانمان کمک کنیم؟ متخصصان به ما کمک می‌کنند تا به شکل درست در این زمینه رفتارکنیم.

کمک به علاقه کودک به یادگیری

کودک از همان اوان کودکی، میل به یادگیری را نشان می‌دهد؛ بدنش را لمس می‌کند، و بعد اشیایی که در اطرافش وجود دارند را در دستانش می‌گیرد. اولین نقشی که والدین در این زمینه دارند این است که به این کنجکاوی طبیعی کمک کنند. این کمک خیلی زود از سنین بسیار پایین آغاز می‌شود.

دونالد وینیکوت، متخصص اطفال و روان‌درمانگر انگلیسی از یک بازی که آن‌را «معرفی اشیاء» می‌نامد، صحبت می‌کند: اشیاء را به کودک نشان می‌دهید و در عین حال نام آنها را همراه با لبخند بر زبان می‌آورید، سپس به او اجازه می‌دهید آن‌را در دستانش بگیرد. بعد‌ها وقتی کودک بزرگتر شد مثلا طی سفر یا بازدید از موزه‌ها او را به فرهنگ علاقه‌مند می‌کنید… 

کودک باید ایفاگر نقش بماند و پدر و مادر در تکامل و پیشرفتش از او حمایت کنند.

نقش معلم را برایش ایفا نکنید

در مهد کودک و دوران ابتدایی، بین نقش والدین و معلم تقریبا تفاوتی وجود ندارد: برای کودک کتاب می‌خوانند، شمردن را به او یاد می‌دهند و او را تشویق می‌کنند نقاشی بکشد… اما لازم است همگام با رشد کودک، نقش والدین و معلمان از یکدیگر مشخص شود. این بدان معنا نیست که خود را از آموزش به کودک منع کنیم بلکه از ایفاکردن نقش معلم خودداری کنیم. چنانچه خواسته شما از فرزندتان بیش از حد باشد و همه چیز حالت تربیتی و آموزشی داشته باشد، قطعا این خطر وجود دارد که او را نسبت به هر گونه یادگیری دلزده کنید.

علاوه بر آن، در رابطه پدر و مادر- فرزندی، رابطه عاطفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پدر یا مادر می‌خواهند آمال و آرزوهای خود یا روند دوران تحصیلی خودشان را در مورد دختر یا پسرشان پیاده کنند. فرزند برای آنکه نسبت به پدر و مادر و معلمش «وفادار» بماند، سعی می‌کند خواسته آنان را عملی کند و در این‌صورت احتمال دارد دچار تعارض شود.

علاقه

 ‌برای یک کودک، علاقه داشتن به تحصیل او به معنای علاقه داشتن به خود او است.اما زندگی تحصیلی او در کتاب و دفترش خلاصه نمی‌شود. صحبت در مورد مدرسه این فرصت را به او می‌دهد تا در مورد دوستانش، معلمان، فعالیت‌هایش، مشکلاتش، رویاهایی که در مورد شغل آینده‌‌اش در سر دارد و… با او گفت‌ وگو کنید.

خصوصیات او را بشناسید

از طریق این گفت‌وگوها، پدر و مادر موفق می‌شوند به علائق، نقاط ضعف و قوت فرزندشان پی ببرند. به عبارتی، فرزند خود را همانگونه که هست بشناسند، نه آنگونه که تصور می‌کنند هست یا می‌خواهند باشد. بدین‌ترتیب از تحمیل خواسته‌های شخصی و روند تحصیلی خود به او خودداری می‌کنیم.

اهداف مشخصی را با او تعیین کنید

موفقیت تحصیلی کودک شامل «قراردادی» است که بین او و والدینش گذاشته می‌شود و بر مبنای اهدافی مشخص و قابل‌دسترس است؛ مثلا «در این ساعت باید کارهایت را انجام داده باشی»، «قبل از اینکه دوباره بهت سر بزنم، باید برنامه‌ای بریزی و نوشتنی‌هایت را نوشته باشی»، «قبل از پایان ۳ماه، در این درس باید پیشرفت کرده باشی» و… موعد مقرری که هریک از طرفین باید آن‌را رعایت کنند کمک می‌کند تا کودک کنترل زمان را یاد بگیرد و کارش را به‌طور سازنده و با انگیزه دنبال کند.

درس خواندن را برایش معنادار کنید

برای آنکه کودک برای درس خواندن انگیزه داشته باشد و احساس مسئولیت کند باید درک کند که برای پدر و مادرش درس نمی‌خواند بلکه این کار را برای خودش انجام می‌دهد تا به هدفی شخصی دست یابد. همچنین او باید قادر باشد بین زندگی کنونی‌‌اش به‌عنوان دانش‌آموز و زندگی آینده‌‌اش به‌عنوان فردی بزرگسال ارتباط ایجاد کند و از کودکی برنامه یا رؤیای شغل آینده‌‌اش را در ذهن بپروراند.«می‌خواهی یک دامپزشک بشوی؟ درس علوم خیلی برایت مهم است»، «یک خبرنگار بزرگ؟ یادگیری زبان‌های خارجی به تو کمک می‌کند»… البته این بدان معنا نیست که او را دربند برنامه‌ای دست نیافتنی و غیرعینی کنید بلکه به او کمک کنید تا به تلاش‌هایی که مدرسه از او می‌خواهد، معنا ببخشد.

برای انجام تکالیف محیط مناسبی برایش فراهم کنید

بستگی به انتخاب خود کودک دارد؛ داخل آشپزخانه، داخل اتاقش یا مکانی که همه افراد خانواده دور و بر او هستند… . بعضی از بچه‌ها بیشتر از بچه‌های دیگر نیاز دارند تا با حضور والدینشان احساس حمایت کنند. اما در کل، هر چه کودک بزرگ‌تر شود، برای انجام تکالیفش بیشتر به تنهایی نیازدارد. بنابراین روش درست، آن است که از این استقلال حمایت کنیم: برای آنکه مطمئن شوید تکالیفش را انجام داده او را «نپایید» بلکه نشان دهید که به او اعتماد دارید؛ در عین حال نشان دهید که برای پاسخگویی به سؤالاتش در دسترس و مراقب ادامه روند تحصیلی‌‌اش هستید.

نقاط قوتش را بازشناسید

اغلب پدر و مادرها در حالی‌که فراموش می‌کنند نقاط قوت فرزندشان را بشناسند، روی نمرات بد او تمرکز می‌کنند. زبان، هنرهای تجسمی، جغرافی، ورزش و…، هیچ درسی نباید بی‌ارزش شمرده شود. همچنین می‌توان از طریق دروسی که فرزندتان بر آنها تسلط دارد، او را به سمت دروسی که در آنها مشکل دارد سوق دهید؛ علاقه او به هنرهای تجسمی فرصتی است تا او را به تاریخ علاقه‌مند کنید. علاقه او به ورزش باعث می‌شود تا در مورد نیرو، زمان و فاصله با او صحبت کنید و اهمیت ریاضی را به او نشان دهید.

والدین می توانند از مشاوران متخصص روانشناس کودک برای بهینه کردن روش های تربیتی کودک از طریق مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی استفاده کنند .



:: موضوعات مرتبط: کودک , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: ,روانشناسی کودک ,فرزند درس خوان,چگونه فرزند درس خوان داشته باشیم,چگونه فرزند درس خوانی داشته باشیم,داشتن فرزند درس خوان,تشویق فرزند به درس خواندن,ترغیب فرزند به درس خواندن,درس خواندن فرزند,مشاوره تلفنی,مشاوره آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

فرزند شاد

 

قبل از این که فرزندانمان را تربیت کنیم ابتدا باید خودمان را پرورش دهیم و سپس آن را به فرزندان خودمان انتقال دهیم . دقت داشته باشید که آموزش رفتاری بیش ترین تأثیر را بر روی فرزندانمان خواهد گذاشت تا آموزش های گفتاری . کودک عملکرد ما در زندگی را بهتر فرا می گیرد تا این که بخواهیم با زبان به او توضیح دهیم .

کودکان ما آن چه را می بینند انجام می دهند بدون این که بدانند آن رفتار درست است یا نه . بنابراین آن چه که محرز است این است که بچه های شاد و خوش بین صرف نظر از ساختار ژنتیکی شان از خانواده های شاد حاصل گشته اند . زیرا تحقیقات نشان داده است ژن ها انعطاف پذیر می باشند و می توانند نسبت به محیط به صورت فعال یا غیر فعال در بیایند بنابراین نحوه بینش و رفتار والدین می تواند این گرایش را مهار سازد .

اگر می خواهید که کودکانی با حس خوب داشته باشید اولین قدم این است که حس خوب را در کودکان خودتان به وجود آورید و آن ها را تحسین کنید و هر چند وقت یک بار آن ها را تأیید کنید . البته تأیید باید معطوف به تلاش کودک باشد نه به نتیجه ی کار او . با این تأیید باور در کودک تان را رشد خواهید داد . با این کارتان به او نشان خواهید داد که نتیجه تمرین و تلاش همیشه مثبت است و با این کار می تواند به اهدافش دست یابد و آن چه که دارای اهمیت است پشتکار او در کارهایش می باشد نه استعدادش .

والدین همیشه باید هوشیار باشند تا زمانی که کودک شان نیاز به تأیید دارد به سادگی از این لحظات نگذرند و فرصت ها را دریابند . زیرا این گونه مواقع بسیار حساس می باشد . برای مثال بعضی مواقع انجام دادن مسئولیت هایی هر چند ناچیز به کودک داده می شود درست است که شاید ساده و کوچک به نظر برسد اما زمانی که با تحسین و تشویق والدین همراه گردد به کودک حس خوب و خوشایندی خواهد داد .

یکی از موارد دیگر که بسیار حائز اهمیت دارد محبت کردن بی حد و اندازه والدین به کودک می باشد . یکی از بهترین راه های تأمین سلامت عاطفی پایدار فرزندان ، دریافت نمودن عشق بی پایان و بدون مرز از سمت پدر و مادر می باشد با این کار کودک برای همیشه در مقابل افسردگی واکسینه خواهد شد . البته این محبت قلبی باید به گونه ای ابراز شود که کودک آن را به طور کامل درک کند و بفهمد . زمانی که والدین کودک را در آغوش می کشند او را می بوسند و نوازش می کنند و در صورتی که این اعمال به صورت مستمر انجام گیرد سلامت روانی کودک تضمین خواهد شد .

چگونه کودک مان را تنبیه کنیم ؟

تصور والدین این است که احساس می کنند فرزندان شان همیشه می دانند که آن ها او را دوست دارند و گاهی در درگیری هایی که بین مان پیش می آید احساس می کنیم که تأثیری بر روی نخواهد گذاشت در صورتی که این گونه نیست . دقت داشته باشید واژه هایی که ما در هنگام عصبانیت آن ها را به کار می بریم بیش ترین اثر را در ذهن فرزندانمان خواهد گذاشت . برای مثال واژه هایی هم چون چه قدر بی ادبی ، چه قدر شیطونی ، از دستت خسته شدم ، دیگه بچه من نیستی ، دیگه دوست ندارم و … این کلمات در ذهن کودک باقی خواهد ماند و کودک آن ها را باور خواهد کرد .

سعی کنید فرصت هایی را فراهم کنید و با فرزندان تان به تنهایی به پارک یا فضای سبزی بروید و یا با او به خرید بروید . این گونه موقعیت ها هم برای کودک لذت بخش خواهد بود و هم این که کودک تجربه های شیرینی را به دست خواهد آورد که برای او بسیار آموزنده می باشد . تا جایی که امکان دارد نظر کودک تان را جویا شوید این گونه لحظات می تواند حس خوبی را در کودک شما به وجود آورد حتی اگر به قصد تفریح نباشد .

موضوع دیگری که حائز اهمیت است و می توان به آن اشاره کرد این است که احساس امنیت در کودک می تواند در ایجاد حس نشاط و آرامش وی بسیار تأثیر بگذارد . اگر والدین روابط عاشقانه ای داشته باشند و رابطه ی عاطفی شان محکم باشد فضایی که کودک در آن قرار دارد امن است . او درک خواهد کرد که پدر و مادرش به دلیل دوست داشتن هم دیگر به یک دیگر احترام می گذارند و این برای کودک بسیار ارزش مند می باشد .

والدین می توانند از مشاوران متخصص روانشناس کودک برای بهینه کردن روش های تربیتی کودک از طریق مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی استفاده کنند .

 



:: موضوعات مرتبط: کودک , مشاوره تلفنی , ,
:: برچسب‌ها: کودک شاد,مشاوران هیروو,مشاوره انلاین,مشاوره کودک و نوجوان,مشاوره تلفنی,روش های تربیت کودک شاد,نحوه تربیت کودک شاد,چگونه کودک شاد تربیت کنیم؟,ویژگی های کودکان شاد,چگونه کودک شاد داشته باشیم ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی

چگونه کودک را با شخصيت بار آوريم ؟

 

بسياری از والدين پيوسته می پرسند رفتار مناسب با کودک بايد چگونه باشد تا شخصيت بطور مثبت در او رشد و نمو کند. در اينجا ما مواردی را که الهام گرفته از احاديث ائمه طاهرين عليهم السلام و گفته های روان شناسان است. فهرست وار مطرح می کنيم تا با اتکا به مکتب پربار اسلام در رشد صحيح شخصيت کودکان خود، توفيق حاصل کنيم. چه بايد کرد؟

احترام گذاری :

اساسی ترين و ثمربخش ترين راه برای رشد شخصيت کودک و برخورداری از استقلال فکری و اعتماد به نفس در زندگی احترام به اوست. کودک از وقتی به دنيا قدم می گذارد، با اولين محيط اجتماعی يعنی خانواده روبه رو می شود. او بتدريج با اعضای اين جامعه يعنی پدر و مادر، برادر و خواهر آشنا می شود.

اگر کودک از ابتدا احساس کند که در اين محيط اجتماعی کوچک احترام افراد محفوظ است، توهين و تحقير و جسارت در کار نيست، بزرگ تر به کوچکتر و کوچکتر به بزرگتر احترام می گذارد. کم کم علاوه بر اين که اهميت احترام گذاری را درک می کند، خود به خود انسانی محترم و با شخصيت نيز بار خواهد آمد.

اگر می خواهيد فرزندان به شما توهين نکند، بايد شما نيز به او توهين نکنيد. متاسفانه بسياری از پدران و مادران از اين نکته غافلند و توقع دارند فرزندشان کاملا" احترام آنان را نگه دارد، در حالی که خود هرگز به فکر احترام و شخصيت او نيستند، دائم او را سرزنش و تحقير می کنند و در برابر دوست، همکار و همکلاسی اش کوچکش می کنند. بايد بدانيم آنچه به کودک می دهيم همان را پس می گيريم.

واگذاری امور کوچک :

کودک نيز مانند ديگران دوست دارد در خانه و محيط های ديگر، خود را عضوی فعال و موثر احساس کند. او از طفيلی بودن و سربار جامعه بودن بدش می آيد. از اين رو بايد بخصوص در محيط خانه برای او هم حسابی باز شود، به او نقشی داده و مسئوليتی به عهده اش واگذار شود تا از اين طريق احساس شخصيت کند و خود را بی اثر نبيند.

از اين رو لازم است پدران و مادران محترم، در محيط خانه بعضی کارهای ساده و جزيی را به کودکان خردسال واگذار کنند و از آنان مسئوليت بخواهند. اين عمل نقش موثری در احساس شخصيت کودکان دارد، آنها را متعهد و مسوول بار خواهد آورد و در امور زندگی ورزيده می سازد و به ترتيب در مسووليت های بالاتر نقش بهتری ايفاد می کند و تجربيات خود را به کار می اندازد.

رعايت ادب :

برخورد مودبانه با فرزندان، اگر چه کم سن باشد نقش مهمی در رشد شخصيت و احترام فرزندان دارد. متاسفانه بسياری از پدران و مادران از اين نکته غافل هستند و به خصوص در کلام، رعايت ادب را نسبت به فرزندان خود نمی کنند.

به پدران و مادران محترم که خواهان عزت و سربلندی فرزندان خود هستند سفارش می کنيم با کودک خود همانند يک شخص محترم و يک دوست واقعی برخورد کنيد. با او با کمال ادب سخن بگوييد. وقتی می خواهيد خطا و اشتباهی را تذکر بدهيد، بکوشيد با نرمی و ملاطفت بيان کنيد؛ چرا که در اين صورت حرف شما تاثير بيشتری خواهد داشت. در حضور ديگران هرگز کودک خود را مورد توبيخ قرار ندهيد و به اين وسيله او را گرفتار عذاب روحی نسازيد. از به کار بردن الفاظ رکيک و زشت جدا" خودداری کنيد، چرا که اين روش نه تنها شخصيت و احترام خود شما را نابود می کند بلکه علاوه بر آن، کودک را نيز انسانی پست و زبون و لاابالی بار خواهد آورد.

لباس مناسب و زيبا :

يکی ديگر از عوامل موثر در رشد و تکامل شخصيت کودک، چگونگی پوشاک را بايد نام برد. لباس های زيبا و رنگينی که بزرگسالان می پوشند برای کودک خردسال بسيار جالب و فريب انگيز است و او آرزو دارد هر چه زودتر از همان لباس ها بپوشد؛ چنانکه وقتی کودک لباس و کفش نو می پوشد فورا" به اطرافيان خود می گويد: " نگاه کنيد کفش من تازه است و.." اگر کودک لباس جالب و مقبول بپوشد در ميان دوستان خود مورد تقدير و تحسين قرار خواهد گرفت و در نتيجه احساس برتری خواهد کرد و همين احساس و تصور در رشد و تکامل شخصيت کودک تاثير خواهد داشت. والدين توجه کنند که همواره برای فرزند خود، پوشاکی تهيه کنند که مورد علاقه او و پذيرش همسالانش باشد نه اين که خودشان دوست دارند.

نام نيک برای کودک :

روان شناسی می گويد: " نامی که هنگام تولد يا بعد به کودک گذاشته ميشود ممکن است يک خطر روانی برای او داشته باشد. " اين اصل تنها نام واقعی کودک را شامل نيست، بلکه لقب يا نامی است که والدين و اطرافيان کودک از راه محبت به او می دهند؛ مثلا" " حوريه " را " حوری " يا " حسين " را " حسی " می نامند همان تاثير روانی را خواهد داشت. از اين رو بهتر است نام کودک را از ميان نامهای معمولی و رايج هر جامعه و فرهنگ آن انتخاب کرد. کودکی که نام و لقب خود را بپسندد همواره احساس برتری خواهد کرد و بر عکس اگر از نام و لقبش خشنود نباشد، شرمسار و ناراحت خواهد شد و اين هر دو احساس در چگونگی رشد شخصيت کودک موثرند.

مشورت و نظر خواهی :

کودکان و نوجوانان نيز همانند بزرگ ترها دوست دارند در امور مربوط به خودشان با آنان مشورت شود و آنان نيز نظر بدهند. اين کار خود موجب می شود آنان احساس شخصيت بيشتری کنند و برای نظر و رای خود ارزش و ارجی قائل باشند. والدين محترم خوب است از اين نکته غافل نباشند و حتی بدون درخواست کودک، خود به اين کار اقدام کنند و از اين راه به کودک خود شخصيت بدهند. پس از مشورت و نظر خواهی نيز حتی الامکان نظر فرزند را عملی کنند و برای عقيده او احترام قائل باشند و اگر هم نظر ناصحيحی داشت با ملاطفت و مهربانی او را متقاعد سازند يا اين که وی را کاملا" متوجه اشتباه و خطا در فکر و آثاری که در انجام نظر او احتمالا" هست بکنند که هم او تجربه کافی را به دست آورد و هم اين که در گفتارهای آينده خود تامل بيشتر کند؛ اما اگر بدون دليل و آگاهی او را بکوبيد حتی آثار مختلفی از جمله حقارت در او تجلی خواهد کرد. طبيعی است اين برخورد ثمرات سوء در آينده خواهد داشت.

عدالت در ارتباط با کودک :

فرزندان بايد طعم عدالت را بچشند و خوبی عدالت را لمس کنند و احساس نمايند عدالت لازمه زندگی و جامعه است. حتما" در  کوچکترين امور هم باز اجرای عدالت لازم است.

وفا به عهد کودک :

کودک به دليل آن که تمام خواسته های خود را از طريق والدين قابل تحقق می داند و اتکای شديد به آنان دارد، پس اعتماد و توکل او بر پدر و مادر خواهد بود. يکی از عواملی که می تواند اين اعتماد را پيوسته حفظ کند و مايه قوت شخصيت و ثبات کودک باشد اين است که در عهد و پيمان خود با کودکان ( حتی سخنی که می دانند ) وفادار باشند و هيچگاه با فرزند خلف وعده نکنند و رفتارشان، خلاف گفتارشان نباشد.

آشنايی کودک با سختی ها :

امام موسی بن جعفر(ع) فرموده است: " بهتر است طفل در کودکی با سختی و مشکلات اجتناب ناپذير حيات که غرامت زندگی هستند، روبه رو شود تا بردبار و صبور بار آيد و در جوانی و بزرگسالی اهل استقامت باشد." دانشمند بزرگ اسلامی خواجه نصيرالدين طوسی می گويد: " بايد کودک را به سختی ها معتاد کرد، از جامه نرم و اسباب راحتی باز داشت، خواب بسيار را اجازه نداد. چون مشکلات زندگی فکرشان را قوی می سازد. بعلاوه لذتی که از حل مشکل عايد ايشان می شود، بالاترين لذت هاست."

بوسيدن کودک :

بوسه از مهم ترين نشانه های ابراز علاقه و محبت به کودک است. "بوسه" هم نشان می دهد که والدين درباره فرزندان خود مهربان و دلسوز هستند و فرزندان را از اين علاقه و محبت پدر و مادر، آگاه و خشنود می سازد و هم درخت مهر را در وجود کودکان ريشه دار می کند.

رفتار کودکانه با کودک :

در ارتباط با کودک بايد همچون خود او، با او رفتار کند و مانند خودش با او حرف بزنند، زيرا کودک با کودکان يا انسان های کودک نما بهتر انس می گيرد و همراه می شود.

احترام فرزند :

با فرزند بايد رفتاری مودبانه داشته باشيم و او را اکرام و احترام کنيم. فرزند نبايد در خانواده خويش تحقير و مورد بی احترامی واقع شود. تا آن که شخصيتش بطور سالم شکل گيرد. رسول خدا (ص) می فرمايد؛ " به فرزندان خود شخصيت داده آداب نيکو را در آنان پرورش دهيد. "

سلام کردن به کودک :

کودک در عين حال که کودک است و بازيگوش، اما احترام و توجه را مدنظر دارد و سلام کردن ديگران را به خود با ديده احترام می نگرد. پيامبر خدا (ص) می فرمود: 5 چيز است که تا لحظه مرگ آن را ترک نمی کنم... يکی از آنها سلام گفتن بر کودکان است. در انجام اين رفتار مراقبت دارم تا بعد از من به صورت يک سنت ميان مسلمين بماند که بدان عمل کنند. "

والدین می توانند از مشاوران متخصص روانشناس کودک برای بهینه کردن روش های تربیتی کودک از طریق مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: کودک با شخصیت,کودکان با شخصیت,چگونه کودک با شخصیت داشته باشیم,ویژگی های کودک با شخصیت,ویژگی های کودکان با شخصیت,روان شناس کودک تلفنی,مشاوره انلاین,مشاوره تلفنی,چگونه کودک با شخصیت تربیت کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مصطفی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد